Dette indhold er sponsoreret.
Der er mange måder at markedsføre sig selv på, når du er indehaver af en privat virksomhed. Der er selvfølgelig den gode gamle kolde kanvas, hvor du bare ringer rundt til andre virksomheder eller private potentielle kunder for at fortælle om dine produkter. Det kan selvfølgelig have en effekt. Men der er dog i vores tidsalder andre og mere givtige veje at betræde. Her er internettet din ven, og du har også mulighed for at gøre dig gode venner med et solidt content-bureau. Her vil du få al den hjælp, som du har brug for til at skabe opmærksomhed omkring din virksomhed.
Hvad er leads?
Det korte svar på ovenstående spørgsmål, er, at et lead består af data. Et lead er de data, som du kommer til at have liggende, når en person eller en virksomhed har besøgt din hjemmeside, webshop eller på anden måde vist interesse for de produkter, der bliver skabt i din virksomhed. Har en bruger fx skaffet sig adgang til en e-bog eller lignende fra din hjemmeside, vil du efterfølgende som oftest være indehaver af vedkommendes kontaktoplysninger. Og når det handler om virksomheder, kan det endda være ekstra interessant for dig som virksomhedsejer.
Du kan nemlig tage kontakt til det private menneske eller til den virksomhed, som selv har udvist interesse for dine produkter, uden at du skal have dårlig samvittighed. Når først du har oplysningerne, har du også et håndfast bevis på, at den pågældende person eller virksomhed har udvist interesse. Og det er yderst brugbart. Det vil i praksis ofte betyde, at du vil blive mødt med en velmenende tone, når du kontakter vedkommende. Og der er større chance for salg og nye kunder.
Er du stifter eller ejer af et såkaldt B2B-firma, er der masser af hjælp at hente i forhold til dette med at skaffe leads. Der er mange såkaldte content-bureauer i Danmark, der hjælper til på denne front – blandt andet TEXTA. TEXTA hjælper med B2B leadgenerering til både store og små B2B-virksomheder. Du får kyndig rådgivning, og du er garanteret et mersalg, hvilket må være den allervigtigste langsigtede vision for din virksomhed.
Hvad kan TEXTA ellers hjælpe med?
Hvis du har andre opgavetyper, som kunne falde ind under paraplybegrebet ’content’, kan TEXTA også i mange tilfælde være din ’go to-kilde’. Her får du nemlig både hjælp til tekstforfatning af produkttekster, kategoritekster, brandtekster, SEO-tekster, blogindlæg og meget mere. Du får også professionel hjælp til søgeordsanalyse.
Der er ingen tvivl om, at marketing primært foregår på internettet i vores tid. Det er her, slaget skal slås. Og det kan være en enormt forvirrende og kompleks verden at være i. Særligt når man lige har sat en ny virksomhed i søen. Der er fokus andetsteds. Derfor er det en god idé, at du lader andre om alt det praktiske omkring marketing. Og her kan du med fordel vælge et bureau, der i den grad ved, hvad de laver. TEXTA kan være din vej igennem det krævende arbejde med marketing – uanset opgavetypen. Der findes selvfølgelig også mange andre gode bud, men det handler om at finde nogen, du har tillid til, og som har erfaringen til at hjælpe dig i mål.