Vil du gerne øge din virksomheds salg via din hjemmeside? Så skal du begynde at bruge B2B leadgenerering. Leadgenerering er med til at identificere, de besøgende du har på virksomhedens hjemmeside, og hjælper dig, så du kan lave målrettet markedsføring til dine potentielle kunder. Herunder finder du meget mere information omkring leadgenerering, og hvorfor du skal begynde at bruge det.
Øg dine nuværende og potentielle kunders kendskab til din virksomhed
Leadgenerering er en række værktøjer som er med til at identificere leadet. Med leadgenerering får du oplysninger på den eksakte person som har besøgt din hjemmeside. Personens oplysninger hentes fra forskellige medier, hvor oplysningerne er offentligt tilgængelige. Med hjælp fra de forskellige værktøjer, bliver du derfor oplyst om hvem personen er, hvilken virksomhed personen arbejder for, og hvilken adfærd personen har haft på din hjemmeside. De informationer kan du bruge til at producere målrettede e-mails og nyhedsbreve til kunden. I dine mails til kunden kan du så målrette budskabet til kunden, og skabe en mail som indeholder de informationer der kan relateres til de sider, som kunden besøgte på hjemmesiden. Det kunne f.eks. være at kunden har besøgt en side, hvor der står lidt om din virksomhed. Så har du chancen for i din mail at uddybe informationerne.
Leadgenerering er derfor en rigtig god måde at skabe kontakt til nye kunder på. Leadgenerering kan dog også bruges til at øge nuværende kunders kendskab og interesse for din virksomheder og dine produkter. Værktøjerne identificerer også dine nuværende kunder, og måske viser de interesse for andre produkter på din hjemmeside.
Målrettet markedsføring som øger chancen for salg
En af fordelene ved leadgenerering er at det hjælper dig til at producere målrettet og personlig markedsføring til dine nuværende og potentielle kunder. Ved at kende kundernes adfærd på din hjemmeside kan du meget nemmere lave et personligt nyhedsbrev, hvor du ligger vægt på netop det produkt eller de informationer, som kunden har vist interesse for. Det øger chancerne for, at kunden vælger at købe dit produkt.
Værktøjerne som bruges til leadgenerering henter oplysninger fra sociale medier f.eks. Facebook. Dette er også en unik mulighed for, at du kan lave specifikke kampagner som er målrettet kunden, og som indeholder det ønskede budskab.
Automatiserede salgsprocesser
De oplysninger om leadet som værktøjerne genererer sker helt automatisk. Du skal derfor ikke selv gøre noget. Systemet kan generere en liste over alle de virksomheder og potentielle kunder som besøger din hjemmeside. På den måde får du et overblik over, hvilke virksomheder som er interesserede i din virksomhed. Da du gennem værktøjerne kender til de besøgendes adfærd, kan du derfor også hurtigt finde ud af, hvad de besøgende virksomheder er interesseret i. Du får også oplysninger om, hvor ofte personen besøger din hjemmeside, og hvornår personen sidst har besøgt din hjemmeside. Med denne analyse af dine leads’ adfærd på din hjemmeside har du en unik mulighed for at skabe målrettede e-mails og nyhedsbreve. Systemet kan derefter selv sende den rette mail på det rette tidspunkt, og kan også sende opfølgningsmails til kunden.