Er du ansvarlig for indkøb af abonnementsløsninger til erhvervstelefon i jeres firma? Så er du med garanti også helt klar over de forskellige overvejelser, der skal gøres, før man kan vælge et passende abonnement. Der er en del ting, der skal tages højde for, og det er meget afhængigt af, hvilken branche, man er i. Som sælger i en virksomhed er du enormt afhængig af en god løsning, så du kan bruge telefonen på farten, uanset om du er i Danmark eller i udlandet.
Der findes mange forskellige abonnementer, så I har mulighed for at tilpasse, hvilken løsning, der passer bedst til jer. For har I i virkeligheden brug for roaming i hele verden, eller handler det mest om, at I hurtigt kan komme i kontakt med kollegerne en gang imellem? De mange forskellige abonnementer for telefoni til erhverv åbner for alverdens muligheder, uanset hvad jeres ønsker er med det.
Bliv klogere på jeres behov
Måske du i virkeligheden ikke helt har overblik over, hvor meget I egentlig benytter jeres firmatelefoner. Jo, du er godt klar over, at du foretager forskellige opkald og en gang imellem sender en SMS eller to, men derfra og til at vide, præcist hvilket abonnement, der giver mening for jer, kan der godt være lidt langt. Heldigvis er der lavet forskellige tests, hvor du ved at svare på et par spørgsmål kan blive ledt lidt på rette vej til et passende abonnement.
Det kan handle om, hvorvidt der kun er brug for at kunne snakke i telefon i Danmark, eller om det skal kunne fungere i udlandet, om der er brug for fri tale og SMS, og hvor ofte I har brug for mobildata. Hvis telefonen altid skal være et sted, hvor der allerede er internet, giver det ikke mening med en pakke, der tilbyder store mænger af mobildata.