Markedsføring har aldrig været vigtigere for en virksomheds succes, men det kan være svært at finde ud af hvordan man fanger sin målgruppe bedst. Et webbureau kan være en oplagt mulighed for at få hjælp udefra, men hvordan finder man det bedste bureau.
Brug mavefornemmelsen
Når du skal vælge mellem mange forskellige webbureauer er det vigtigt at du har tillid til dem. De skal arbejde med markedsføringen af din virksomhed, så de skal kunne se og forstå de værdier du har i din virksomhed. Du kan overveje at bruge et lokalt bureau, så I kan mødes fysisk. Inden du vælger, er det oplagt at sætte krav til dem og specifikke behov til hvordan de skal hjælpe dig med at markedsfører din virksomhed. Det kan være en god idé at stille kritiske spørgsmål, som hvor lang tid det tager at lave hjemmesiden, om der er garanti og hvordan priserne er sat, så du ikke siger ja til alt det unødvendige og får overraskelser. Du kan med fordel udvælge en håndfuld af webbureauer og holde møder med dem, for at vurderer hvad der passer bedst til din virksomhed.
Ekspert eller ej
Selvom du er helt på bar bund i markedsføring kan det være en god idé at sætte sig ind i nogle af de mange markedsføringsstrategier og hvilke bureauer der tilbyder hvilke strategier. Det kan også være en god idé at undersøge anmeldelserne og hvordan de tidligere kunders hjemmesider ser ud, passer de til dine værdier og det du gerne vil signalere. Uanset hvilket webbureau du vælger, er det oplagt at de er eksperter indenfor SEO eller andre langsigtede løsninger. Når du vælger at gå med et webbureau er det også vigtigt at se på hvor mange ansatte bureauet har, da du oftest kommer i kontakt med en sælger og ikke en webdesigner. Har de få ansatte, er der måske kun en webdesigner, men er der mange ansatte, er der som oftest flere webdesignere.